andrepro.bsky.social
@andrepro.bsky.social
EDAIC, EDIC Part II coming soon…
I didn’t know that we have give new name just for combination of two old blocks
January 4, 2026 at 8:02 PM
If distribution and dissection of LA good, i make only one injection pro side in superficial approach. And if there are multiple subxiphoid drains, high rectus sheath block for that
January 4, 2026 at 11:12 AM
It could be game changer in analgesia in cardiosurgery.
I use parasternal blocks for every patient on icu after sternotomy. I started with superficial, but i find analgesia isn’t predictable and long lasting. Now i use only deep, i find it much better.
January 2, 2026 at 4:58 PM
Any tips how to get so nice unzipping? It isn’t simple in most cases
December 8, 2025 at 7:27 AM
Es gibt gar nichts im Internet dazu. Ich habe so entschieden, falls Candidämie in BK Kontrolle persistiert, dann PDK ex. Die folgende BK waren negativ.
October 24, 2025 at 5:57 PM
Evidence dabei ist nicht so überzeugend und man braucht dafür TDM. Bedeutet in DE in vielen KH nicht möglich
October 23, 2025 at 3:15 PM
Exactly this upper-esophageal aortic arch sax is really trick. Unfortunately not every time is possible to get picture like „in book“
October 3, 2025 at 1:54 PM
Femoralis, infraclaviculular, serratus. Kein intralipid.
September 27, 2025 at 10:27 AM
LA selb haben antibakterielle Wirkung. Lidocain sowohl gegen grampositive als auch gramnegative Keime. Generell bei single shot Infektionsrate ist sehr niedrig.
September 17, 2025 at 5:47 PM
Ohne musculocutaneus nerve block könnte sein dass es wird schmerzhaft
September 17, 2025 at 5:39 PM
What is your opinion to use low concentration, for example ropivacaine 0.1-0.15% and precedex, to avoid significant phrenic palsy?
September 3, 2025 at 9:37 AM
Kurz gelesen, guter Anfang. Es gibt aber ein Paar umstrittene Sachen.
September 1, 2025 at 9:40 AM
Subclavian vein of course not, but from same place you can easily puncture brachiocephalic vein, that is always open
August 27, 2025 at 8:25 PM
I like supraclavicular approach in such cases, safe and always open vein.
August 27, 2025 at 6:00 PM
Don’t forget tranexamic acid in this case
August 26, 2025 at 8:56 PM
But we don’t know it. That’s the point.
August 18, 2025 at 6:12 AM
Yes for pain management
August 17, 2025 at 10:26 PM
#IDSky If a patient with an epidural catheter for pancreatitis also has candidemia, should we remove the catheter? What are the risks of infection? Pat really benefits from the catheter
@bradspellberg.bsky.social @absteward.bsky.social @abstewardess.bsky.social @idiots-pod.bsky.social
August 17, 2025 at 6:02 PM
Was auch nicht schlecht ist. Was sehr in DE unterschätzt ist, mein Lieblingsblock bzw Katheter paravertebraler. Fascial blocks sind cool und so fancy, aber Evidence is nicht so überzeugend.
August 11, 2025 at 12:44 PM
Ich bin großer Fan von RA, würde gerne mehr machen aber meistens ist leider nicht von mir abhängig. In einiger KH, wo ich gearbeitet habe, sind Chirurgen gegen RA. RA mit Vollnarkose verliert viele ihre Vorteile, Sedierung reicht vielen Pat nicht.
August 11, 2025 at 10:01 AM
Man soll auch hier sagen, dass die Mehrheit von Patienten hier dagegen sind. „Ich will tief schlafen und nichts mitkriegen“ ist Hauptwunsch von denen.
August 11, 2025 at 9:28 AM
Hi Guys. First at all, thank so much for your podcast. In podcast about pseudomonas you didn’t mentioned ceftozolane/tazobactam. It has a special place in treatment of pseudomonas infection, isn’t it? I would like to know your opinion. Thank in advance
August 4, 2025 at 9:36 PM
How high are PAP and PCWP?
August 4, 2025 at 7:22 PM
Beides lernen/beibringen auf jeden Fall. Aber routinemäßig sicheres Verfahren verwenden. Wenn die Equipment erlaubt, dann VL immer. Wie es aktuell in DE aussieht, es soll niedrige Schwelle für VL geben. Aber routinemäßig bleiben wir noch trotzdem bei DL.
July 28, 2025 at 12:57 PM